Comisia publică astăzi, 27 ianuarie, rapoartele redactate de Google, Facebook, Microsoft, TikTok și Twitter privind măsurile pe care le-au luat în noiembrie și decembrie 2021 împotriva dezinformării legate de coronavirus.
Comisia publică astăzi, 27 ianuarie, rapoartele redactate de Google, Facebook, Microsoft, TikTok și Twitter privind măsurile pe care le-au luat în noiembrie și decembrie 2021 împotriva dezinformării legate de coronavirus, în calitate de semnatari ai Codului de bune practici privind dezinformarea.
Věra Jourová, vicepreședinta pentru valori și transparență, a declarat: „Eforturile semnatarilor de a sprijini campaniile de vaccinare în UE sunt esențiale, deoarece răspândirea Omicron aduce cu sine provocări semnificative. Dar încă este loc de mai bine. Următoarea serie va fi în martie și până atunci, semnatarii ar trebui să fi prezentat deja noul cod consolidat de la care mă aștept să rezolve deficiențele existente, inclusiv printr-o abordare riguroasă în toate limbile.”
Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a adăugat: „Le mulțumesc platformelor pentru devotamentul de care dau dovadă în acest exercițiu de monitorizare periodică menit să combată dezinformarea cu privire la COVID. Întrucât ne îndreptăm către etapele finale ale adoptării Actului legislativ privind serviciile digitale, am așteptări mari ca acestea să își intensifice activitatea și să adopte rapid un Cod de bune practici solid, care să fie în conformitate cu noul nostru manual digital european.”
TikTok a raportat că numărul de materiale video cu etichetă legată de vaccinuri difuzate pe canalele sale din Europa s-a triplat de la 90.000 în octombrie la 266.000 în decembrie.
Google și-a actualizat panourile de informare privind vaccinarea împotriva COVID-19 disponibile în toate cele 27 de țări și începe să includă informații referitoare la vaccinarea pediatrică.
Facebook a eliminat o rețea de dezinformare și hărțuire care viza profesioniști din domeniul medical, jurnaliști și funcționari aleși, gestionată de o mișcare conspiraționistă împotriva vaccinării.
Politicile actualizate ale Microsoft le-a permis autorităților publice să transmită anumite mesaje publicitare privind vaccinurile, ceea ce a generat aproximativ 733.000 de impresii în UE în perioada noiembrie – decembrie.
Twitter a raportat cu privire la versiunile actualizate ale etichetelor prin intermediul cărora mesajele înșelătoare legate de COVID și de vaccinuri devin mai ușor de depistat. Pentru mai multe detalii, rapoartele sunt disponibile aici.
Discuțiile privind consolidarea Codului de bune practici sunt în desfășurare. Noul cod, care se inspiră din orientările publicate în iunie, ar trebui prezentat până la sfârșitul lunii martie.