Transport – conectarea Romaniei cu Europa | Dezvoltarea retelei TEN-T pana in 2030

conectarea_europeiImbunatatirea navigatiei pe segmentul romanesc al Dunarii, reabilitarea intregului tronson de cale ferata Arad – Constanta si realizarea conexiunilor intre porturi, aeroporturi si retelele feroviare si rutiere sunt prioritatile pentru Romania identificate de Comisia Europeana intr-o serie de studii privind dezvoltarea si finantarea retelei TEN-T pana in anul 2030.

Video: Coridoarele EU – scheletul pentru transport european

Dezvoltarea retelei TEN-T pana in anul 2030 in Romania: infrastructurile feroviara si fluviala vor fi principalul beneficiar al investitiilor
Doua dintre aceste studii, care privesc coridoarele Rin – Dunare si Orient – Mediterana de est, prezinta un portofoliu de proiecte de pe teritoriul Romaniei eligibile pentru finantare. Proiectele identificate au ca obiect infrastructura feroviara (tronsonul Arad – Constanta, inclusiv podurile peste Dunare de la Cernavoda si Fetesti; tronsonul Timisoara – Drobeta Turnu Severin – Craiova / Calafat – Bucuresti), infrastructura fluviala (segmentul romanesc al Dunarii, inclusiv canalul Dunare – Marea Neagra) si conexiunile dintre retele (conectarea aeroporturilor (Otopeni si Traian Vuia) si a porturilor (Drobeta Turnu Severin, Calafat, Giurgiu, Cernavoda, Galati si Constanta) cu infrastructura feroviara si rutiera).

Violeta Bulc, comisarul european pentru transport, a declarat: Trebuie sa intensificam eforturile pentru a ne asigura ca reteaua centrala, esentiala pentru fluxurile de marfuri si pasageri in intreaga UE, va fi complet operationala pana in anul 2030. Acum este momentul sa investim in proiectele TEN-T, maximizand beneficiile facilitatii “Conectarea Europei” si ale Planului de investitii recent lansat de Comisie. Reteaua TEN-T este esentiala pentru o Uniune care lupta pentru dezvoltare, noi locuri de munca si competitivitate. Pe masura ce Europa iese incet din criza economica, avem nevoie de o Uniune conectata, fara bariere, pentru ca piata unica sa prospere.

Cele noua studii, cate unul pentru fiecare coridor de transport trans-european, analizeaza starea infrastructurii actuale, problemele care impiedica fluxurile de pasageri si marfa si identifica actiunile care trebuie realizate pana in 2030. Rezultatele studiilor includ liste preliminare cu proiecte care vizeaza completarea transportului transfrontalier, eliminarea blocajelor si sporirea interoperabilitatii.

sursa: Reprezentanta Comisiei Europene