Strategia „De la fermă la consumator”: 65 de întreprinderi și asociații semnează codul de conduită al UE pentru practici comerciale și de marketing responsabile în sector

Comisia, alături de părțile interesate din cadrul sectorului, a lansat oficial codul de conduită al UE pentru practici comerciale și de marketing responsabile în sectorul alimentar, un alt rezultat tangibil din cadrul strategiei „De la fermă la consumator” a Comisiei.

Codul cuprinde două niveluri de angajamente:

  • Asociații din UE:un set de șapte obiective, fiecare cu țintele și acțiunile sale orientative. Aceste obiective se referă la acțiuni care promovează trecerea la modele de consum sănătoase și durabile. Scopul este acela de a îmbunătăți impactul operațiunilor de prelucrare a alimentelor, al activităților de comerț cu amănuntul și al serviciilor de alimentație asupra sustenabilității și de a îmbunătăți sustenabilitatea lanțurilor valorice alimentare, în raport cu producătorii primari și cu alți actori din cadrul sectorului. Asociațiile trebuie să prezinte rapoarte anuale cu privire la progresele înregistrate.
  • Întreprinderi: un cadru destinat pionierilor din domeniu pentru angajamente ambițioase cu rezultate măsurabile, acoperind o gamă largă de domenii, de la bunăstarea animalelor la reducerea conținutului de zahăr și a emisiilor de gaze cu efect de seră în întreaga lor gamă de produse. Întreprinderile vor raporta progresele înregistrate prezentând în fiecare an un rezumat al raportului lor privind sustenabilitatea.

În ziua lansării codului, 65 de semnatari (26 de producători de alimente, 14 comercianți cu amănuntul din cadrul sectorului, o întreprindere din sectorul serviciilor de alimentație și 24 de asociații) devin primele întreprinderi și asociații deschizătoare de drumuri în acest domeniu (link către lista completă a semnatarilor).

Detalii în comunicatul de presă.