Vizita la Bruxelles a profesorilor câștigători ai competiției
În această săptămână, profesorii români câștigători ai competiției au efectuat o vizită de două zile la Bruxelles. Acolo au participat la sesiuni de prezentări și discuții la Comisia Europeană. Împreună cu Dl Gyorgy Foris, External speaker la Directoratul General “Communication” au discutat despre modul in care se iau deciziile, interactiunea cu alte institutii europene. Despre ocuparea in randul tinerilor au discutat cu Valentin Ariton, Directorate-General Employment, Social Affairs and Inclusion.
Din partea Directorate General Communication Unit “Youth Information”, Dl Lambert Schulze Wessel si Dna Katharina Gelhaus au prezentat modul in care Teacher’s Corner poate fi folosita in activitatile pe care profesorii le deruleaza cu elevii.
Cum vă puteți înscrie în concursul Lider European?
Concursul Lider European, dezvoltat de Reprezentanţa Comisiei Europene în România în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naționale are rolul de a dezvolta abilităţile elevilor de leadership şi de a le pune în valoare în contextul unor activităţi legate de valorile şi temele europene. Concursul se derulează la nivel național și este deschis tuturor liceelor din România.
Cum puteți participa la acest concurs?
1. Înregistrare în campanie pe portalul www.europacasanoastra.ro
Pentru a putea participa la concursul de proiecte Lider European, cadrele didactice trebuie să înscrie liceul în campanie completând formularul de la rubrica Înregistrează-te aici.
2. Alcătuirea echipei de proiect
După înscrierea în campanie, profesorii îi vor încuraja pe liceeni să alcătuiască o echipă din 4 membri (elevi) și să identifice o problemă din comunitatea locală.
3. Teme de proiect:
Proiectele implementate în cadrul concursului trebuie să se încadreze într-unul din domeniile de mai jos:
· Mediu
· Social
· Cultural
4. Implementarea proiectului
Odată identificată problema, echipa de proiect (alcătuită din cei 4 elevi și profesorul coordonator) va trebui să realizeze un proiect prin care să încerce să rezolve problema identificată. Cei 4 elevi trebuie să atragă și să implice în proiectul lor voluntari. Pot implica oricât de mulți voluntari.
Atenție!! echipa de proiect trebuie să aibă 4 membri elevi și un singur profesor coordonator. Pot fi implicați voluntari care să sprijine echipa de proiect. Un profesor coordonator poate înscrie o singură echipă în competiție. Un liceu poate implementa și înscrie în concurs mai multe rapoarte. Fiecare profesor coordonator va înscrie liceul în campanie.
5. Redactarea raportului de proiect
După implementarea proiectului, profesorul coordonator va redacta și completa un raport online, dupa ce se logheaza in contul sau cu userul si parola alese la inregistrare. Proiectul va fi verificat și trimis juriului pentru evaluare. Termenul limită pentru trimiterea proiectelor este 21 iulie 2015.
6. Încărcarea raportului
Raportul realizat după modelul existent pe website, va putea fi încărcat pe website-ul www.europacasanoastra.ro în contul profesorului coordonator.
7. Evaluarea proiectelor
Evaluarea proiectelor se va face în perioada 21 iulie 2015 – 1 septembrie 2015 și are două etape:
· Etapa inițială în cadrul căreia vor fi jurizate toate proiectele primite din întreaga țară și vor fi selectate finalistele
· Etapa finală – cele 8 echipe finaliste vor veni la București pentru a-și prezenta proiectele în fața juriului.
8. Premii
Toate cadrele didactice care vor încărca rapoarte pe website vor primi diplome de participare. Elevii care vor realiza cele mai bune proiecte vor primi premii în bani: 700 euro pentru locul I, 500 euro locul II și 300 euro locul III, 100 euro pentru cele 5 mențiuni. Numarul de excursii la Bruxelles va fi anuntat curand dupa primirea confirmarii oficiale.
Premierea câştigătorilor programului “Lider European” se va face în cadrul unei ceremonii ce va avea loc la sediul Reprezentanţei Comisiei Europene în România în luna noiembrie/decembrie.