Comisia a publicat primele trei cereri de propuneri din cadrul componentei MEDIA pentru 2022 a programului „Europa creativă”, un program care dispune în acest an de o finanțare totală în valoare de 226 de milioane EUR.
Obiectivul este sprijinirea redresării sectorului audio-vizual și sporirea competitivității acestuia, atât în Europa, cât și la nivel mondial. În săptămânile și lunile următoare vor fi publicate noi cereri de propuneri.
Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a declarat: „În 2022, vom intensifica sprijinul acordat sectoarelor culturale și creative din Europa, atât de grav afectate de criza provocată de pandemia de COVID-19. Astăzi anunțăm cea dintâi dintr-o lungă serie de oportunități de finanțare pentru a susține acest sector esențial, atât pe durata redresării, cât și ulterior. «Europa creativă» va investi în inovarea prin tehnologii digitale și în noi tipuri de conținut, de la seriale de televiziune de calitate până la realitatea virtuală.”
Componenta MEDIA a programului „Europa creativă” s-a adaptat la provocările și oportunitățile generate de evoluțiile de pe piețele audiovizuale. Anul acesta, au fost introduse trei noi cereri de propuneri, având drept obiect: jocurile video și dezvoltarea de conținut imersiv, rețelele de festivaluri europene și acțiunea MEDIA 360°, concepute pentru a sprijini sectoarele existente și noile talente și piețe, precum și pentru a promova cooperarea dintre diferite sectoare.
Pe lângă aceste cereri inițiale de propuneri, efectuate în cadrul componentei MEDIA și reprezentând fonduri de 41 de milioane EUR, în cadrul componentei TRANS-SECTORIALE a programului a fost publicată astăzi și o cerere de propuneri axată pe alfabetizarea mediatică, dotată cu fonduri UE în valoare de 2,4 milioane EUR. Alte câteva cereri de propuneri din cadrul celor trei componente ale programului „Europa creativă” vor fi publicate pe Portalul pentru finanțare și licitații al Comisiei.
Bugetul pentru 2022 al programului „Europa creativă” este de 385,6 milioane EUR, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 30 % față de 2021.
Context
Programul „Europa creativă” cuprinde, din 2021, trei componente: componenta MEDIA, care oferă sprijin pentru sectoarele audiovizualului, componenta CULTURĂ, care vizează toate celelalte domenii ale sectoarelor culturale și creative, și componenta TRANS-SECTORIALĂ, care oferă oportunități de colaborare trans-sectorială și oportunități pentru sectorul mass-mediei de știri. În cadrul noului cadru financiar multianual 2021-2027, programului i-a fost alocată suma fără precedent de 2,2 miliarde EUR, acesta devenind astfel cel mai mare program de finanțare de până acum dedicat sprijinirii sectorului cultural și creativ la nivelul UE.
Programul „Europa creativă” este pe deplin aliniat la Planul de acțiune pentru democrația europeană și la Planul de acțiune pentru mass-media, adoptate în decembrie 2020. Programul sprijină libertatea mass-mediei, pluralismul mediatic și alfabetizarea mediatică, astfel cum s-a anunțat în Planul de acțiune pentru democrația europeană, și va continua eforturile din cadrul Planului de acțiune pentru mass-media de a sprijini redresarea și transformarea sectoarelor mass-mediei și audiovizualului.
Pentru întrebări, asistență legată de program și sprijin pentru cooperarea cu organizații din alte țări, există birouri „Europa creativă” în fiecare țară participantă.
Mai multe informații
Programul de lucru „Europa creativă” pentru 2022
Planul de acțiune pentru democrația europeană
Planul de acțiune pentru mass-media
„Europa creativă”, componenta MEDIA
„Europa creativă” – componenta TRANS-SECTORIALĂ
„Europa creativă” – componenta CULTURĂ
Întrebări și asistență: Birourile „Europa creativă”