Săptămâna viitoare, deputaţii europeni vor vota o propunere ce vizează reducerea accidentelor cauzate de autovehiculele care nu sunt sigure, din cauza cărora mor 2.000 de oameni pe an. Pachetul legislativ stabilește standarde minime UE pentru frecvența controalelor tehnice, un sistem de inspecție a vehiculelor comerciale bazat pe riscuri și reguli pentru suspendarea sau anularea certificatelor de înmatriculare.
Deputaţii europeni vor dezbate pe 1 iulie și vota pe 2 iulie amendamentele adoptate de comisia pentru transport.
Raportul cere controlarea mașinilor mai vechi de 6 ani la fiecare 2 ani – respingând propunerea Comisiei Europene de verificare a acestora în fiecare an – și introducerea verificărilor obligatorii la fiecare 2 ani pentru caravanele familiale.
Raportul mai include un sistem de evaluare a riscurilor pentru inspecțiile vehiculelor comerciale, cerând ca firmele ale căror autovehicule au probleme la controale să aibă un profil de risc ridicat. În plus, textul parlamentar include reguli noi pentru suspendarea sau anularea certificatelor de înmatriculare ale vehiculelor care pun în pericol siguranța rutieră.
„Noile reguli stabilesc un regim pentru inspecțiile tehnice periodice ale autovehiculelor, pe baza standardelor minime pentru a asigura un nivel înalt de siguranță rutieră și protejare a mediului“, ne-a spus eurodeputatul german Werner Kuhn de la Grupul Partidului Popular European (Creștin Democrat), raportor pentru propunerea de testare periodică.
Raportoarea pentru documentele necesare pentru înregistrarea autovehiculelor, Vilja Savisaar-Toomast (Alianța Liberalilor și Democraților pentru Europa, Estonia), a arătat că, „dacă chiar dorim curățarea drumurilor de vehiculele riscante și ineficiente din punct de vedere ecologic, trebuie să avem reguli clare și consistente în Europa“, în special atunci când vehiculele au un proprietar nou sau sunt transferate în alt stat membru.
„Conform Comisiei Europene, numărul deceselor cauzate în accidente de defectele tehnice ar trebui redus la aproximativ 1.100 pe an“, a spus eurodeputata Olga Sehnalova (Grupul Alianței Progresiste a Socialiștilor și Democraților din Parlamentul European, Cehia), raportoare pentru inspecțiile tehnice.