Combustibili alternativi pentru autovehicule | Obiective pentru 2020

Emisiile de CO2 si poluarea aerului in orase ar putea fi reduse cu cresterea numarului de autovehicule electrice. Insa consumatorii nu cumpara astfel de masini, una din cauze fiind numarul scazut de statii de alimentare pentru acestea. Iar infrastructura lipseste deoarece numarul consumatorilor este redus. Pentru eliminarea acestui cerc vicios, Parlamentul examineaza reguli noi care vor permite statelor sa construiasca un numar minim de statii de alimentare pana în 2020.

Principalii combustibili alternativi sunt gazul petrolier lichefiat (LPG), gazul natural comprimat si lichefiat (CNG, LNG), electricitatea, combustibilii fosili și hidrogenul. Insa marea parte a combustibililor UE pentru transport inca depind de petrol (>90%).

Pe 26 noiembrie, deputații europeni de la comisia pentru transport au aprobat reguli care cer statelor membre sa impuna obiective pentru construirea unor rețele publice de puncte de incarcare si alimentare cu combustibili alternativi.

Statele membre UE vor trebui sa asigure construirea unui anumit numar de puncte de reincarcare a vehiculelor cu energie electrica si statii cu hidrogen si gaz natural pana in 2020. Telul este de a reduce dependenta de petrol si de a sustine utilizarea combustibililor alterantivi, astfel incat, pana in anul 2050, sa fie reduse emisiile de gaze cu efect de sera provocate de transport cu 60%.

Directiva PE, adoptata prin 30 de voturi pentru, 7 impotriva si 0 abtineri, spune ca statele mebre trebuie sa sustine sectorul privat in procesul de dezvoltare a infrastructurii necesare prin stimulente legate de taxe si achizitii publice.

Membrii PE au subliniat ca fondurile pentru realizarea planurilor pentru folosirea combustibililor alternativi ar putea veni din programe UE precum Orizont 2020, Fondul Regional de Dezvoltare Regionala, Fondul de Coeziune si Instrumentul Conectarea Europei.

surse:

PE: Combustibilii alternativi: unde facem plinul?

PE: Alternative fuel stations