Reprezentanța Comisiei Europene își propune să-i încurajeze pe jurnaliști și bloggeri să se specializeze în analiza informațiilor care provin de la instituțiile europene și a subiectelor europene în general și, ca urmare, lansează concursul REPORTER și BLOGGER EUROPEAN. Jurnaliștii și bloggerii sunt invitați să trimită, până pe 30 octombrie 2015, articole și materiale proprii, pe teme europene, publicate în perioada 1 ianuarie – 30 octombrie 2015, pentru a fi evaluate de un juriu.
Nu sunt acceptate articole de știri, ci numai comentarii, analize, reportaje, interviuri, editoriale, articole de opinie și imagini ilustrative (infografice originale sau fotografii care au fost publicate însoțite de comentarii relevante). Fiecare concurent trebuie să trimită minimum trei materiale pentru a intra în competiție la una dintre cele 7 categorii ale concursului (vezi mai jos categoriile și criteriile de evaluare pentru fiecare în parte). Concurenții pot participa la o singură categorie (dintre primele 7).
Jurnaliștii și bloggeri pot participa, de asemenea, într-o categorie specială a concursului: „Social media admin”. Concurenții vor avea prilejul să-și aleagă o zi, între 15 septembrie și 10 noiembrie, în care să administreze conturile de facebook și twitter ale Reprezentanței Comisiei Europene. Condițiile de înscriere și criteriile de evaluare pentru această categorie sunt detaliate mai jos. Orice concurent care participă la una dintre primele 7 categorii poate participa și la categoria specială, având astfel ocazia să câștige două premii.
Fiecare categorie va avea un singur câștigător, iar premiile constau în tablete iPad.
Calendarul competiției:
7 septembrie 2015: lansarea concursului
30 septembrie: termen limită pentru înscrierea la categoria specială „Social media admin”
15 sept – 10 nov: desfășurarea competiției pentru categoria specială „Social media admin”
30 oct: termen limită pentru înscrierea în materialelor pentru una dintre categoriile 1 – 7
15 nov: termen limită pentru trimiterea materialului „experiență de admin”, publicat în presă sau on-line
15 – 30 nov: jurizare
10 dec: eveniment de anunțare a câștigătorilor
Categorii:
- Presă audio (comentariu/analiză) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Presă video (comentariu/analiză) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Presă scrisă și online (comentariu/analiză) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Opinie / editorial (orice mediu: audio, video sau presa online) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Reportaj, anchetă, interviu (orice mediu: presă sau blog) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Blog (text comentariu/analiză/opinie publicat pe blogul personal sau pe o platformă comună) – minimum 3 postări înscrise în concurs
- Galerie (imagine ilustrativă – fotografie, infografic original – însoțită de un comentariu relevant pentru tematica de concurs, din orice mediu – presă sau blog) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Social media admin. Orice participant care se înscrie cu materiale într-una dintre categoriile 1 – 7 poate participa și câștiga la categoria social media admin, cumulând astfel două premii.
La fiecare categorie se acordă un singur premiu.
Participare:
Jurnaliștii pot participa la una dintre următoarele categorii: 1, 2, 3, 4, 5, 7. Indiferent de participarea la una dintre categoriile menționate, se pot înscrie și la categoria 8 (categoria specială „social media admin”).
Bloggerii pot participa la una dintre următoarele categorii: 5, 6, 7. Indiferent de participarea la una dintre categoriile menționate, se pot înscrie și la categoria 8 (categoria specială „social media admin”).
Categoriile 1, 2, 3 și 4 se adresează exclusiv jurnaliștilor. Categoria 5 se adresează exclusiv bloggerilor. La categoriile 6, 7 și 8 vor concura jurnaliști și bloggeri. Jurnaliștii și bloggerii pot participa exclusiv la categoria specială (vezi mai jos condiții de înscriere).
Înscrierea la categoriile 1 – 7:
Concurenții vor transmite până pe 30 oct 2015, la adresa concurs@spatiuleuropa.eu un e-mail al cărui titlu va conține numărul secțiunii și numele concurentului (de ex. 2IonPopescu). Mailul va conține următoarele:
- Formularul de înscriere completat cu datele concurentului (formularul se poate descărca de aici )
- minimum 3 materiale proprii care au fost publicate de la începutul anului până la data înscrierii în concurs. Materialele vor fi în format pdf, word, imagine, înregistrare audio sau video, după caz. Dacă materialele nu pot fi trimise pe mail, vor fi încărcate pe o platformă publică de transfer fișiere de mari dimensiuni, de ex. wetransfer.com sau similar. Arhiva transferată va fi denumită cu numărul secțiunii și numele concurentului (de ex. 2IonPopescu)
- Link-uri la materialele publicate.
În cazul în care nu există link-uri active la materialele publicate, acestea vor fi trimise în hard copy (publicații) la adresa: Reprezentanța Comisiei Europene în România, str Vasile Lascăr 31, București, cu mențiunea „Pentru concursul Reporter și blogger european”
Înscrierea la categoria 8 (categoria specială „Social media admin”):
Concurenții se vor înscrie, în intervalul 7 – 30 septembrie 2015, prin transmitere la adresa concurs@spatiuleuropa.eu a unui e-mail al cărui titlu va conține numărul secțiunii și numele concurentului (de ex. 2IonPopescu). Mailul va conține următoarele:
- Formularul de înscriere completat cu datele concurentului (formularul se poate descărca de aici )
- Un text de maximum 300 cuvinte, publicabil, care va justifica de ce respectivul concurent își dorește să administreze conturile de facebook și twitter ale Reprezentanței Comisiei Europene și ce are de gând să realizeze în acea zi. Textul va conține și data la care concurentul dorește să fie administrator (orice zi lucrătoare, în intervalul 15 sept – 10 nov), precum și semnificația zilei alese (din punct de vedere al tematicii europene). Textul va fi evaluat de juriul concursului imediat după primire, din punct de vedere a calității și relevanței pentru tematica europeană. În cazul în care concurentul primește dreptul de administrator, textul va fi publicat pe facebook în ziua respectivă.
- Link-uri către cel puțin 3 articole proprii pe teme europene, de orice fel (știre, analiză, comentariu, editorial, reportaj, anchetă sau interviu, scris sau audio-video), pe orice mediu, publicate în perioada de la începutul anului 2015 până la data înscrierii în concurs. Calitatea acestor articole nu reprezintă criteriu de evaluare, însă existența lor reprezintă criteriu eliminatoriu pentru acestă categorie.
sursa: Reprezentanța Comisiei Europene