Protecția consumatorilor: SHOPIFY se angajează să adopte practici noi menite să o facă mai sigură pentru consumatorii care cumpără din magazinele online de pe platformă

În urma dialogurilor cu Comisia și cu rețeaua de autorități naționale pentru protecția consumatorilor (CPC), Shopify s-a angajat să aducă mai multe îmbunătățiri menite să facă achizițiile mai sigure pentru clienți, aliniindu-se la normele UE.

Dialogul a început cu primirea a numeroase plângeri, care au culminat în timpul pandemiei de COVID-19, prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor.

Plângerile au vizat în principal magazinele online găzduite de platformă, despre care s-a constatat că adoptau practici ilegale, cum ar fi: oferte false, afirmații false de penurie, furnizarea de mărfuri contrafăcute sau necomunicarea datelor lor de contact.
 

Comisia, împreună cu CPC și sub conducerea Direcției Generale pentru Inspecție Economică din Belgia, a lansat un dialog cu Shopify în iulie 2021, în vederea introducerii pe platformă a unor modificări menite să combată practicile ilegale ale comercianților.

SHOPIFY s-a angajat acum să creeze o procedură de notificare și de acțiune rapidă și eficace pentru autoritățile naționale de protecție a consumatorilor și să își modifice modelele pentru a încuraja comercianții să fie mai transparenți față de consumatori. Pentru informații suplimentare, un comunicat de presă este disponibil online.