Cum pot obține un loc de muncă în altă țară europeană? Zborul meu a fost anulat – ce drepturi am? Ce fonduri UE poate solicita organizația mea? Este sigur să facem cumpărături online în altă țară din UE? Există norme ale UE care să garanteze calitatea alimentelor pe care le consumăm?
Acestea sunt câteva dintre întrebările pe care cetățenii le formulează deseori. Noi le putem răspunde.
Peste 420 de birouri locale ale UE funcționează în statele membre, purtând numele de EUROPE DIRECT. Această rețea este coordonată de Comisia Europeană, dar deservește atât Comisia, cât și Parlamentul European.
Ce facem
La nivelul Uniunii Europene funcționează 420 de centre Europe Direct. În România, rețeaua EUROPE DIRECT are 24 de centre răspândite geografic în toate zonele țării. Centrele de contact Europe Direct sunt administrate de Comisia Europeană. Răspundem la toate întrebările pe care le primim din partea publicului cu privire la Uniunea Europeană, prin telefon sau e-mail.
Vă putem:
- oferi un răspuns imediat la întrebările generale despre UE;
- ajuta să navigați pe paginile de internet publicate de instituțiile UE;
- furniza mai multe informații specializate (dacă este necesar, vom contacta un expert din cadrul Comisiei Europene în numele dumneavoastră);
- comunica datele de contact pentru cele mai bune surse de informații și sfaturi suplimentare;
- oferi informații corecte și actualizate, în conformitate cu standardele serviciului de administrație publică – cu toate acestea, răspunsurile noastre nu au niciodată forță juridică obligatorie.
Ce nu putem face
Din păcate, Europe Direct nu poate:
- înregistra sau înainta plângeri/probleme (dar vă putem indica persoana de contact potrivită);
- formula observații privind politicile UE;
- oferi consiliere juridică sau interpreta legislația UE pentru dumneavoastră;
- soluționa chestiuni care nu intră în sfera de competență a UE;
- contribui la promovarea opiniilor dumneavoastră politice cu privire la UE.
Totuși, pe acest site puteți face comentarii cu privire la propuneri specifice ale UE. De asemenea, puteți să ne urmăriți și să comentați pe platformele de social media: Facebook, Instagram, Twitter.
Totodată, puteți influența politica UE participând la dezbaterile politice publice cu reprezentanții aleși la nivel național și european.
Cum puteți utiliza Europe Direct
Ne puteți contacta pe telefon, pe e-mail, pe platformele de social media sau personal, la Centrul de informare Europe Direct Timișoara.
Adresă: Timișoara, Str. Arieș nr. 19 – Casa Tineretului
Tel: 0371 000 378
E-mail: europedirect@fitt.ro
Facebook: https://www.facebook.com/EuropeDirectTimisoara
Instagram: https://www.instagram.com/edtimisoara/
Twitter: https://twitter.com/EDTimisoara
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCOumCnFwXbPBIz73w00uw6Q
În afara programului nostru de lucru (în zilele lucrătoare între orele 08:00 și 16:00) puteți lăsa un mesaj pe paginile noastre de social media sau pe adresa noastră de e-mail.