UE are nevoie de o definiție comună pentru “utilizarea normală a unui automobil”, spun reprezentanții Renault. Emisiile de NOx a motoarelor diesel sunt prețul plătit pentru a atinge valori scăzute de CO2, declară Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile. Dar celor de la Volkswagen le este rușine de trișat pentru a ocoli legile stricte privind emisiile din SUA. Astfel au declarat contribuitorii “triple bill” în timpul audierilor desfășurate pe 13 și 14 iulie de către Comisia de anchetă privind măsurarea emisiilor în Sectorul Automotive (EMIS). Activitățile sale vor continua după vacanța de vară.
Miercuri dimineața, membrii Parlamentului European au aprobat de asemenea în unanimitate un raport intermediar elaborat de co-raportorii Pablo Zalba Bidegain (PPE, ES) și Gerben-Jan Gerbrandy (ALDE, NL), care rezumă activitățile comisiei până în prezent subliniind programul său de lucru pentru a doua jumătate din mandatul de un an. Raportul va fi dezbătut de Parlament în ansamblu pe data de 13 septembrie la Strasbourg.
Renault: legistratorul ar trebui să definească “condițiile normale” pentru testele reale de conducere
Imediat după vot, membrii Parlamentului European au cerut vicepreședintelui executiv în inginerie al Grupului Renault, Gaspar Gasconne Abellan să explice modul în care producătorii interpretează legislația UE privind limitele emisiilor. El a răspuns că “utilizarea normală a unui automobil”, în timpul căreia vehiculul trebuie să respecte standardele de emisie, este prea vagă și ar trebui să fie clar definită în normele UE.
Întrebat de ce Renault nu a trecut mai devreme la cele mai eficiente metode de reducere a emisiilor, la stabilirea standardelor de azi, el a explicat că tehnologia evoluează în mod constant și că este nevoie de 3 ani pentru a trece de la idee la produs. Renault trebuie, de asemenea, să ia în considerare durata de viață a unui model de automobil de până la 10 ani, a adăugat el.
Volkswagen: “suntem jenați și ne cerem scuze pentru că am indus clienții în eroare”
Directorul tehnologic al Volkswagen Group, Ulrich Eichhorn, care a preluat postul după ce scandalul testului de emisie “dispozitive de invalidare” a izbucnit în SUA, a promis că VW cooperează în toate investigațiile și se angajează să aibă transparență totală.
Întrebat ce părere au angajații VW despre scandal, el a răspuns: “Suntem jenați, suntem demoralizați și ne cerem scuze pentru că ne-am indus clienții în eroare.” El a afirmat că în Europa software-ul motoarelor diesel VW nu manipulează rezultatele testelor, adăugând că acesta va fi înlocuit oricum și acest lucru nu ar trebui să afecteze mașinile.
ACEA: reducerea atât a emisiilor de CO2 cât și de NOx este o mare provocare
Directorul de emisie și combustibil al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), Paul Greening, a fost îngrijorat cu precădere de problema influenței constructorilor de autovehicule asupra elaborării legislației UE. El a prezis că măsurile de reducere a emisiilor de NOx ale motorului diesel vor stopa în cele din urmă tendința către motoare mai mici pe autoturismele diesel, din cauza provocării de a înghesui toate sistemele într-un spațiu relativ mic, ceea ce s-ar putea dovedi imposibil punct de vedere tehnic sau pur și simplu prea scump.
Fostul comisar Dimas: “Legislația UE este clară: un dispozitiv de invalidare încalcă legea”
Comisarul UE pentru mediu din 2004 până în 2009, Stavros Dimas, primul colaborator al Comisiei la o audiere EMIS, a explicat că în acel moment reducerea poluării aerului a fost principala sarcină a departamentului său, care a elaborat legislația cu privire la noile standarde de emisii, cunoscute sub numele de Euro 5 și 6. Aceste reglementări au fost aprobate de Comisie în anul 2007.
Dl Dimas a respins categoric afirmațiile că regulile au fost ambigue: “Cazul VW este o fraudă. Dispozitivele de invalidare sunt interzise, legea este clară. Scutirile supra-optimizării nu sunt în spiritul legii – acestea nu ar trebui să fie regula.”
Cu toate acestea, în schimburile suplimentare cu membrii Parlamentului European nici un acord clar nu a apărut cu privire la problema că definiția “utilizării normale a unui automobil” ar putea fi într-adevăr prea vagă.
Pașii următori
Comitetul se va întruni din nou marți, în după-amiaza zilei de 30 august, când Günter Verheugen, comisar pentru întreprinderi și industrie între anii 2004 și 2010 și Peter Lakin, vicepreședinte al Faurecia Emissions Control Technologies, vor răspunde la întrebările deputaților.