În ultimii 10 ani, UE a susținut producția de combustibil din culturi, în speranța că va reduce emisiile de CO2 din transport. Însă anul trecut, Comisia Europeană a propus limitarea cantității de combustibili bazați pe alimente, în urma îndoielilor legate de capacitatea acestora de a reduce emisiile. Raportoarea Corinne Lepage ne-a vorbit despre problemele actualei politici UE în domeniul biocombustibililor și posibilele soluții.
Conform raportoarei Corinne Lepage (Alianța Liberalilor și Democraților pentru Europa, Franța), promovarea combustibililor proveniți din culturile alimentare (biocombustibilii de primă generație, produși din rapiță și ulei de palmier) a avut un impact negativ în țările în curs de dezvoltare, ducând la creșterea prețurilor alimentelor. În plus, pădurile au fost transformate în terenuri pentru producția de biocombustibili – în final fiind generat mai mult CO2 decât a fost redus în transport.
„Este necesară limitarea producției de biocombustibili de primă generație, dar nu în felul propus de Comisie”, a spus doamna Lepage, cerând o distincție între biocombustibili în funcție de calitatea acestora.
Dumneaei a cerut ca în calcularea reducerilor emisiilor de CO2 atribuite biocombustibililor să fie luată în considerare și schimbarea folosirii pământului pentru producția acestora – cerință mai veche a Parlamentului European (2008).
Doamna Lepage a spus că subvențiile până în 2020 sunt greu de justificat în condițiile de austeritate actuale și că investițiile deja existente trebuie protejate, pentru ca industria să poată încă produce biocombustibili de primă generație timp de câțiva ani, înainte de a trece la biocombustibilii avansați (din deșeuri, de exemplu).
Votul în comisia pentru mediu a avut lor pe 11 iulie, iar cel în plen este programat pentru 10 septembrie.
Pe aceeasi tema:
Schimbarea politicii privind biocombustibilii: primele reactii ale deputatilor
Sursa: Parlamentul European